Opsætning af catch-all

Print

Her kan du læse om, opsætning af catchall adresse. Catch-all adresse er en opsætning, som fanger alle mails på domænet, hvis den tilsendte e-mail ikke eksisterer.

F.eks hvis du har en mail, der hedder ”info@netgiganten.dk”, og din kunde ved et uheld har sendt en mail til ”support@netgiganten.dk”, som ikke findes eller eksisterer.

Her vil catch-all opsætning gå ind og fange mailen, og videresende den til den valgte e-mailadresse.

  • 1) Du skal logge ind på din kundeside/dit kundeområde. Herefter skal du vælge din ydelse f.eks under ”Webhotel” eller “Mailhotel”.
  • 2) Du skal nu vælge ”cPanel”. Herefter bliver du viderestillet over til ”cPanel”, som også er kaldt ”kontrolpanelet”.
  • 3) Under Mail sektionen skal du vælge ”Standardadresse”.
    Standardadresse
  • 4) Her skal du vælge hvilket domæne, som skal have ”catch-all” opsætning på. Herefter skal du vælge ”Videresend til mailadressen”, og udfylde den ønskede e-mailadresse.
    Catch All
  • 5) Klik på ”Skift”, når du har valgt et domæne og udfyldt ”Videresend til mailadressen”.

Nu viderestilles al den email der ikke rammer en regulær mailboks til den ønskede mailboks.