Hvad er Facebook annoncering?

Facebook annoncering er en smart og nem måde at nå ud til specifikt definerede målgrupper på. Annoncer vil typisk blive vist i brugernes startfeed, hvor de placeres strategisk, sådan at Facebook-brugerne vil falde over anoncerne og læse dem, næsten uden at de tænker over, at det er reklame. Med Facebook annoncering kan annoncer også vises i besked-appen Messenger og på Instagram, så der er rig mulighed for variation af markedsføringsplatform.



Facebook annoncering vs. traditionel marketing


Facebook indeholder en guldgrube af oplysninger om deres brugere. Dette er medvirkende til, at Facebook er det absolut mest oplagte sociale medie at promovere sin virksomhed eller sit produkt igennem. Omvendt ville det være umuligt at målrette de mere “gammeldags” markedsføringsmetoder såsom radio, tv og plakater i bybilledet, lige så præcist mod sin målgruppe, som det er tilfældet med Facebook annoncering.

Over 3 millioner danskere  har en profil på Facebook, hvor de dagligt logger på for at holde sig opdateret omkring hvad der rører sig, og de forventer at se opslag, som er relevante for dem. Takket være Facebooks mange oplysninger om den enkelte brugers profil, er det netop muligt at markedsføre med øje for, at det skal være relevant for brugeren, samtidig med at brugeren i den grad er relevant for dig som annoncør.





facebook-netgiganten

Hvordan fungerer annoncering på Facebook?

Alle Facebook brugere bliver præsenteret for annoncer. Som annoncør konkurrerer man altså imod andre annoncører, når det gælder annoncevisninger. Om der er høj eller lav konkurrence har indflydelse på visningsprisen, som stiger jo mere konkurrence der er, altså jo flere annoncører der er om budet. Processen er således en budgivningsauktion, og man bestemmer sig derfor på forhånd for en maksimum pris, som man vil byde, pr. annonce. Ligeledes laver man et budget, så det er muligt at forudsige de månedlige udgifter til Facebook annoncering.



Facebook annoncer der sælger


Med vores Facebook annoncering bliver din virksomhed synlig for potentielle kunder, som er specielt udvalgt via alder, køn, geografi, interesser m.m.

Som første led i processen kortlægger vi sammen hvad dine mål skal være. Er dit primære mål f.eks. at vække brand awareness, at sælge mere, at få mere trafik til hjemmesiden, eller er det at få flere likes på virksomhedens Facebook side? Herefter udvælger vi de annoncegrupper som skal sættes op, og du bestemmer selv, hvor stort et budget du vil bruge på at annoncere.

Opnå fordele med Facebook annoncering


  • Avanceret segmentering
  • Annoncér med retargeting
  • Fuld kontrol over dit markedsføringsbudget
  • Stor rækkevidde
  • Udvid dine salgskanaler
  • Målrettet og præcis markedsføring

Der findes flere forskellige slags annoncer, som du kan vælge imellem når du annoncerer på Facebook. Så der er rigtig gode muligheder for at skræddersy markedsføringen til lige netop jeres virksomhed.
For eksempel kan du vælge imellem annoncer af typerne billede, video, karrusel, diasshowsamling og dynamisk. Desuden er der også mulighed for at få vist sine annoncer i Messenger.





Facebook annonceformater


Billed annonce

Facebooks billedannoncer har til formål at skabe en visuelt flot og inspirerende oplevelse for brugerne. Formatet fungerer især godt til at generere ny trafik til hjemmesider. Billedannoncer er også velegnet til promovering af ét enkelt produkt, hvis man ønsker at skabe øget opmærsomhed omkring f.eks. en produktnyhed.

Video annonce

Videoannoncen gør det muligt at dele mere komplekse budskaber. En videoannonce bør som hovedregel være så kort som muligt samtidig med at den bør være optimeret til visning uden lyd -men være endnu bedre at se med lyden slået til. Budskabet skal gerne kunne opfanges indenfor de første sekunder for at fastholde opmærksomheden.

Karrusel annonce

Det smarte ved karruselformatet er, at det giver én mulighed for at vise op til 10 forskellige billeder el. videoer, hver med eget link, evt. produktlinks. Denne annoncetype har en optimeringsfunktion, som automatisk fastlægger røkkefølgen af billederne - i tilfælde hvor der er en mening med rækkefølgen, giver det dog mening at deaktivere funktionen.

Diasshow annonce

Annoncer af typen diasshow er et smart alternativ til videoannoncer. Det er hurtigere at lave et diasshow med billeder, end det er først at skulle producere en video. Annoncetypen har de samme fordele som videoannoncen, såsom bevægelse og lyd samt det at den er i stand til at vise et forløb eller forenkle noget som ellers er mere komplekst.

Samlings annonce

Med samlingsannoncer er det muligt at showcase en video eller et billede med fire billeder, som vises lige nedenunder i mindre størrelse. Samlingsannoncen kan sammenlignes med en udvidet videoannonce, fordi den forenkler overgangen fra inspiration til køb - direkte i Facebook-appen.

Dynamisk annonce

Dynamiske annoncer kan være af typen billed-, karrusel- eller samlíngsannonce. De gør det muligt at markedsføre ved hjælp af retargeting. Der tilknyttes et produktkatalog, som bruges til at vise varer, som brugeren tidligere har set på. Uden retargeting kan man vælge at vise de produkter i annoncen, som det er mest sandsynligt at brugeren vil synes om.


Vælg din Facebook pakke


BASIC Facebook

  • Op til 2 annoncer
  • Tekstforfatning
  • Ændring af annoncer 1 gang/ md.
  • Optimering månedligt
  • Billedannoncer
  • Videoannoncer
  • Karruselannoncer
  • Diasshowannoncer
  • Samlingsannoncer
  • Dynamiske annoncer
  • Retargeting
  • Konverteringssporing
  • Opsætning af Google Analytics
  • Budgetkontrol
  • Målgruppeanalyse
  • Rapporteringsværktøj
  • Månedlig rapport
  • Support pr. telefon og mail
1.000,-/måned
POPULÆR

STANDARD Facebook

  • Op til 4 annoncer
  • Tekstforfatning
  • Ændring af annoncer 2 gange/ md.
  • Optimering ugentligt
  • Billedannoncer
  • Videoannoncer
  • Karruselannoncer
  • Diasshowannoncer
  • Samlingsannoncer
  • Dynamiske annoncer
  • Retargeting
  • Konverteringssporing
  • Opsætning af Google Analytics
  • Budgetkontrol
  • Målgruppeanalyse
  • Rapporteringsværktøj
  • Månedlig rapport
  • Support pr. telefon og mail
2.000,-/måned

PRO Facebook

  • Op til 8 annoncer
  • Tekstforfatning
  • Ændring af annoncer 4 gange/ md.
  • Optimering 2 gange/ uge
  • Billedannoncer
  • Videoannoncer
  • Karruselannoncer
  • Diasshowannoncer
  • Samlingsannoncer
  • Dynamiske annoncer
  • Retargeting
  • Konverteringssporing
  • Opsætning af Google Analytics
  • Budgetkontrol
  • Målgruppeanalyse
  • Rapporteringsværktøj
  • Månedlig rapport
  • Support pr. telefon og mail
3.000,-/måned

Alle Facebook pakker tegnes fortløbende for 6 måneder ad gangen og fornyes automatisk ved periodens udløb, indtil det opsiges.
Alle priser er angivet i DKK ekskl. moms



Følg vores arbejde og overvåg effektiviteten

ppc

Ved hjælp af vores rapporteringsværktøj, som tilpasses den enkelte kunde, kan du bl.a. se hvordan din kampagne præsterer. Du vil opleve en gennemsigtighed i vores arbejde og du får adgang til et lækkert og overskugeligt dashboard 24/7.

Få indsigt i dine data. Vi skjuler dem ikke 🙂


  • Overblik over annoncer
  • Overvåg trafikken
  • Klikrate
  • Eksponeringer
  • Antal konverteringer
  • Pris pr. konvertering
  • Konverteringsfrekvens
  • …og meget mere


Er du i tvivl om, hvilken Facebook-pakke du skal vælge?

Skriv eller ring til os på 71 96 99 90 og få en uforpligtende snak med en af vores annonceringsspecialister .



FAQ

Hvad er visningsprisen ved Facebook annoncering?

Hvorfor betale opstartsgebyr?

Er det ikke nemt nok at lave Facebook annoncer selv?