Fjern blokering af IP-adresse
Denne guide beskriver, hvordan du kan fjerne blokeringen af din IP-adresse, så du igen kan tilgå alt på dit webhotel – herunder din email, din hjemmeside og FTP. Er du i tvivl om din IP-adresse er blokeret, kan du læse mere her (åbner i ny fane).
Bemærk: Blokeringen af din IP-adresse sker ved det halvtreds mislykkede loginforsøg til f.eks. din mail eller din hjemmeside. Vores system blokerer din IP-adresse af sikkerhedsmæssige årsager og udelukkende af hensyn til dit webhotel og din hjemmesides sikkerhed. Denne sikkerhedsforanstaltning er nødvendig, da firewallen opfanger mistænkelig adfærd flere gange dagligt, og dette kan være et muligt forsøg på hacking.
Har du brug for at vide hvad din IP-adresse er, kan du se den HER.
Når man skal fjerne IP-blokering, kan det gøres på to måder.
Metode 1:
1. Når du er logget ind på din kundeside, klikker du på “support” & derefter “fjern ip Blokering”
2. Indtast nu din Ip-adresse og vælg “fjern”
Metode 2
1. Når du er logget ind på din kundeside, klikker du på “Webhoteller” (se billede).
2. Vælg “Fjern IP-blokering” allernederst i venstremenuen med overskriften “Administrer webhotel” (se billede).
3. Angiv den IP-adresse du vil fjerne blokeringen fra. Som standard er boksen autoudfyldt med IP-adressen på den enhed, som du sidder med. Til slut klikker du på “Fjern“, og du burde nu igen kunne tilgå alt der har med dit webhotel at gøre (se billede).